Functieprofiel leiding

Een energieke leider M/V (vrijwillig)

Je bent mede de leider van één van de speltaken binnen de Scouting Roosevelt. Als Leiding bezit je de kunst om samen met de andere leiding binnen jouw speltak plezier en ontspanning te creëren voor de leden. Je hebt daarbij affiniteit met de doelgroep en scouting. Een zorgachtergrond is niet noodzakelijk.

Wat doet de leiding?

• Alle voorkomende taken binnen de speltak.
  • Zorgen voor begeleiding en verzorging voor alle leden.
  • Verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van het Scoutingspel, op basis van de Scoutingmethode. Dit houdt in: het maken, voorbereiden, uitvoeren en evalueren van maandelijkse programma’s en zomerkamp voor de jeugdleden van jouw speltak.
  • Begeleiden en stimuleren van welpen, scouts of Pivo`s in hun persoonlijke ontwikkeling, rekeninghoudend met de leeftijdsgroep van jouw speltak.
  • Uitvoeren van functiegebonden en organisatorische taken en activiteiten, zoals overleg binnen de groep en regio en werving van nieuwe teamleden.
  • Zich inzetten voor het verbeteren van het eigen functioneren en dat van het team.

Belangrijk:

• Je onderschrijft de doelstelling en het huishoudelijk reglement van Scouting Nederland.
  • Je bent minimaal 18 jaar of ouder.
  • Je bent bereid een Verklaring Omtrent Gedrag aan te vragen of kunt deze overleggen.
  • Je bent bereid je voor deze functie in te zetten en ook zelf hierin verder te leren.

Inschattingtijdsbelasting:

• 1 keer per maand weekend van zaterdag 13:00 t/m zondag 14:00 uur
  • 1 keer per jaar zomerkamp midweek
  • Er zijn 6 vergaderingen per jaar

Wij bieden:

• Een inspirerende functie waarin je een plezierige en leerzame vrijetijdsbesteding helpt bieden aan kinderen en jongeren.
  • Samenwerking met andere betrokken en enthousiaste vrijwilligers.
  • Het opdoen van veel nieuwe contacten.
  • De mogelijkheid jezelf verder te ontwikkelen.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met
Ruud van Acquoij voorzitter@scouting-roosevelt.nl