Pivo's: 17 t/m 20 jaar

(maximaal 20 leden)

De Pivo’s zorgen samen met de leiding zelf voor het programma voor de weekenden en het kamp. Aan het begin van ieder seizoen worden de Pivo’s en stafleden in groepjes verdeeld en maken dan met hun groepje voor een aantal dagdelen een programma. Dit kan een middag of een avond zijn. Het kan van alles zijn: creatief, quiz, spelletjes, een orientatietocht, sport of koken. De laatste jaren zijn we ook bezig met echte scouting activiteiten, zoals koken op houtvuur, pionieren, kamperen, kaart en kompas enz. We zijn tenslotte een scoutinggroep. Tijdens het seizoen hebben we ook een aantal vaste onderdelen, zoals surprise, een uitstapje, culinair koken voor genodigden.

Maar bovenal staat er bij de Pivo’s gezelligheid bovenaan. Tussen de programma’s door wordt er volop gekletst, streken uitgehaald en ook erg veel gegeten en gesnoept. Ieder weekend wodt er op zaterdagavond warm eten gekookt. En er kan geen weekend voorbij gaan of iemand is er jarig geweest en trakteert dan op iets lekkers.
Ieder jaar gaan we op zomerkamp. Meestal is dat in Nederland maar af en toe krijgen we de kriebels en gaan we naar het buitenland. We zijn al in Engeland (1994), Denemarken (1999) en Oostenrijk (2003) geweest.