Welpen: 7 t/m 11 jaar

(maximaal 20 leden)

De welpen draaien 10 weekenden per jaar en gaan in de 1e week van de zomervakantie op kamp.
Het weekend start op zaterdag om 14.00u en we sluiten af op zondag om 12.00u. Voorafgaand aan elk weekend ontvang je per e-mail de weekendbrief. Zo weet je op tijd wat we gaan doen.

Op zaterdag staan de opening, een middagactiviteit, avondeten en de avondactiviteit op het programma. Rond 20.30u is het bedtijd.

Op zondagochtend ontbijten we samen en kan er gekozen worden uit 2 activiteiten. Om 12.00u is het weekend echt voorbij en sluiten we af in een kring met de welpengroet. Die gaat als volgt: Je kruist je armen en pakt je buurman bij de hand. We tellen tot drie en dan schudden we elkaars hand en roepen: “Goede jacht”.

Onze activiteiten zijn zeer divers en zorgen ervoor dat de welp zich kan ontwikkelen op diverse vlakken, zijn of haar zelfstandigheid vergroot en zijn of haar grenzen leert verleggen. We kijken naar de mogelijkheden van elke welp in plaats van zijn of haar beperkingen. Het programma bestaat uit activiteiten die onder te verdelen zijn in 8 gebieden. Hieronder lees je een aantal voorbeelden van onze activiteiten zijn per gebied:

• Uitdagende scoutingstechnieken leren: tochten lopen met diverse routetechnieken, pionieren, hutten bouwen, kampvuur maken en primitief koken
  • Buitenleven: survival, kennis van plant en dier, milieu en het weer
  • Expressie: filmen, knutselen, toneelspelen, muziek maken
  • Sport & spel: quiz, postenspel, gezelschapspellen, levend kwartet
  • Identiteit: deurbelspel, wie ben ik over 25 jaar
  • Samenleving: iets doen voor de ander
  • Internationaal: leren weven als in Ghana, eten uit andere culturen proeven
  • Veilig & gezond: wat is de schijf van 5, hoe werkt een ontruimingsplan, kennis over vuur en brand vergroten, EHBO

De welpen zijn op zoek naar leuke en actieve nieuwe leden! Heb jij interesse? Neem dan contact met ons op kom een keertje kijken!